Løbende betatest af Dukop.dk - Ris og Ros

Løbende betatest af Dukop.dk - Ris og Ros

tir d. 6. okt 00:00 - ons d. 20. jan 20:00

Intet sted, Ingen adresse, alle byer

Skrevet af Dukop Admin

Hjælp os med at teste siden! Prøv dig frem og kom med Ris og Ros i kommentarfeltet til dette event. (Du skal være logget ind med en profil for at kunne skrive)

Hvad virker godt, hvad virker dårligt og noget du synes der mangler? Kommenter gerne andres inputs.


Kommentar

tado

Testing comment feature - and praising the wonderful minds behind this homepage. It rocks! :)

Internationalt Forum

Heps, det ku' være toppen, hvis det var muligt at indsætte links i beskrivelsen af en begivenhed.

Internationalt Forum

Når man opretter en ny lokation, kan man ikke se at siden har registreret den - men det har den.

Folkets Hus

Generelt rigtig nice side!

Et par kommentare.

1) Enig med IF om at det kunne være fedt med at kunne lave links i beskrivelsen. Og vi har også haft problemer med lokation oprettelse.

2) Når man trykker læs mere på et event, så kommer man ind på en side, hvor sted og tid ikke længere fremgår. Umiddelbart vil det give mere mening. At det fremgår her. Og måske er det lidt forvirrende at tid og sted er en del af beskrivelsen af et event når det foldes ud på forsiden. Det står der jo allerede.

BjoernoB

Jeg forstod ikke helt lokationsknappen - så kom til at oprette Warehouse9 3 gange, fordi det ikke virkede logisk at man efter oprettelse skulle søge efter selve navnet. Derudover er det lidt spøjst, at man kan uploade billede, men at billedet ikke kommer på eventet. Og så gad jeg godt at man kunne lave linjeafstand (bruge enterknappen), men det er som om det bliver kogt sammen. Det er måske også ok - et spm om smag og behag. Ellers synes jeg faktisk det er overraskende godt arbejde!!!

skifergasnejtak

am I commenting on an event now?...looks like it, but this is a good feature...can people not logged in comment?

madf

Giver det ikke bedre mening at bruge "steder" i stedet for lokationer?

ronan

Hej, jeg kan se at mange af jer er forvirret om Opret lokation knappen. Jeg arbejder på sagen nu og håber på at have en opdatering klar indenfor de næste par dage. (https://github.com/ronan-mch/det_sker/issues/211)

Manglende information på "Læs mere" siden - ja det er dumt. Jeg opdaget det forleden også. Det kommer med den næste opdatering. (https://github.com/ronan-mch/det_sker/issues/208)

Linje afstand - det kom med på event siden i søndags så du burde kunne bruge det nu. Det virker også bagudrettet, altså for tekster du allerede har skrevet. Er det en ønske at have det med på kommentarer også? (https://github.com/ronan-mch/det_sker/issues/206)

Links i beskrivelsen - er det ikke tilstrækkeligt med link feltet i bunden eller vil du gerne have mulighed for flere linker pr event?

Steder i stedet for lokationer - det ved jeg ikke, jeg har ikke dansk som et mødersmål. Hvis der er en sprognørd der fortæller mig at jeg skal ændre det, så gøre jeg det gerne.

Billeder - Billeder burde gerne komme på eventet dog er der begrænsninger ift. fil størrelse (under 1MB) og fil type (kun JPG eller PNG tror jeg). Disse begrænsinger burde meddeles ved upload. Hvad var det for en fil du prøvede at upload?

Kommentar er kun til registrerede brugere.

Cablefish

Det største problem for siden lige nu er nok uoverskuelighed. Der mangler lidt noget der fører blikket direkte hen til de oplysninger man skal bruge. Eller en tydelig adskillelse af dato og overskrift eller noget lignende. Det er ikke til helt at sætte fingeren på.

Men det er f.eks. ikke helt til at se hvilke kategorier/tags et event hører under. Altså om det hører til et event eller eventet ovenstående. Der skal enten laves nogle mere tydelige adskillelser af eventsne eller større afstand imellem dem. Eller tagsne kan flyttes ind under selve eventets overskrift. Jeg får lige en gæst til at kigge på hjemmesiden om lidt og skriver hvad hun synes også.

MVH Erik

Cablefish

Eriks gæst:

Meget simpelt og fedt! Der kunne måske godt mangle nogle flere rammer rundt omkring.

Dukop Admin

@ Cablefish: Tak for feedback i forhold til udseende. Vi arbejder pt. med et helt nyt layout, som blir implementeret i slut november. Glæd jer:)

madf

Kan man tænke i at gøre opmærksom på om stederne er barrierefri. Altså om man kan komme til arrangementet, hvis man kommer i kørestol eller lignende.

En Stor Mellemfinger Imod Den Nye Skolereform

Måske en kategori for aktioner? Og mulighed for at ændre sit navn/redigere mere i sin profil. Ellers mega fedt koncept!

Dukop Admin

Hej "En stor mellemfinger...."

Go idé med aktion kategorien! Den er allerede mulig at bruge nu. Vi kigger på det med brugeren.

Vh

Dukop Admin

Hej Madf

Go idé med kørestolsadgang som en del af stedernes beskrivelse. Vi laver snarest en større gennemgang af beskrivelserne af stederne. VH

Biveke

Kan I give mulighed for at trække feeds fra kalenderen, så man kan trække indhold ind på en eksisterende hjemmeside? Det ville være rigtig fint, så andre kan trække en liste over begivenheder ind på deres sites enten for deres eget sted eller for flere steder. Jeg spørger, fordi Internationalt Forum skal til at have ny hjemmeside og vi taler om, om vi skal have vores egen kalenderfunktion eller vi kan klare os med eller evt. supplere fra Duk Ops kalender...

ronan

Hej Biveke, det vil jeg rigtig gerne lave for jer. Er det en RSS feed I skal bruge eller hvad?

Biveke

Hej Ronan. Det var dejligt. Ja, netop.

ronan

Hej Biveke, jeg har oprettet en issue på det på vores issue tracker her: https://github.com/ronan-mch/det_sker/issues/291

Som du kan se, så er der en del andre ting der venter på mig. Kan du fortælle mig hvornår I regner med jeres ny hjemmeside går i luften? Det vil hjælp mig lidt med placering af opgaven ift. de andre.

Biveke

Hej Ronan
Sitet forventes færdigt om et par måneder. Men da feed-modulet til Drupal 8 ikke er færdigt endnu og vi intet aner om, hvornår det modul bliver bygget færdigt, kan du godt sætte feed'et et godt stykke ned af prioriteringslisten. Medmindre der også er andre, der ønsker at kunne trække lister fra kalenderen direkte ind på deres sites vha. feeds, selvfølgelig.

Annelise Witek

Når man har oprettet et event, virker det grønne link øverst på siden ikke.

ronan

Hej Annelise, tak for beskeden. Jeg har rettet fejlen og den kommer i drift snart.

Jeppe R

Når et sted er oprettet, kan det tilsyneladende ikke redigeres. Fx er Solidaritetshuset oprettet, men med en dårlig tekst, som ikke er dækkende for huset.

Dukop Admin

Hej Jeppe, det er rigtigt. Når et sted er oprettet er det kun en admin der kan rette i det. Send meget gerne et forslag til bedre tekst til os. Enten her eller til vores mail: dukop@riseup.net.

Dukop Admin

@Jeppe: Tak for mail. Vi har langt dine tilføjelser op. Tusind tak!

MortenDC

Hey nice side og ide og vision, jeg har totalt duk optur (undskyld for det platte ordspil) og håber at jeg vil kunne bidrage med et eller andet til projektet.

Jeg har taget en kort tur på hjemmesiden og her er mine umiddelbare tanker til forbedringer inden jeg tager til releaseparty. (fedt med feedback side, jeg håber at dukop.dk altid vil være i en eller anden form for beta-tilstand:)

Det ville være rart
hvis der kunne komme datoer på kommentarerne.
hvis man kunne oprette beskrivelse i både engelsk og dansk version, så *switchknappen også ville kunne registrere det.
hvis nogen kunne slette i steder f.eks. er der en reklame for en burgerbar/restaurant i Rødovre centeret, hvilket vel ikke kan være meningen, medmindre at de har gratis mad og åbne arrangementer, hvad de i så fald ikke skriver om.
hvis der var et logo, når man trækker hjemmesiden over i bogmærkesiden. (ikke vigtigt, men nice)

Drumstick

Rigtig fin idé med dette site! 2 Thumbs up.

Lidt feedback:
Jeg kan se i menu'en at I kalder det for "Nyt event" og et andet sted skriver I også "et" event...?
Jeg vil påstå, at det hedder "EN" event , og derfor også "Ny" event (uden t).

Da jeg registrerede mit brugernavn gik der nogle minutter før jeg modtog aktiveringsmailen. Måske kan I skrive, at der går lidt tid inden folk får mailen, så folk ikke mister tålmodigheden og begynder at oprette flere profiler til sig selv. Det var jeg lige ved at gøre selv ;-)
Tak.

Drumstick

Opfølgning til min kommentar ovenfor: Retskrivningsordbogen giver mig ret, det hedder "en event" og "ny event".

britie10

Ser godt ud.. Bare bliv ved :-)

ronan

Hej Morten, tak for feedback.

"hvis der kunne komme datoer på kommentarerne."

Det er nemt klaret, jeg skal nok lave det inden alt for længe.

"hvis man kunne oprette beskrivelse i både engelsk og dansk version, så *switchknappen også ville kunne registrere det."

Det er en feature jeg rigtig gerne vil lave men er desværre en lidt større opgave. Det er fordi det kræver grundlæggende ændringer til database strukturen, håndtering af data og presentationen på grænsefladen. Jeg ved ærligt talt ikke hvornår jeg får tid til det :(

"hvis nogen kunne slette i steder f.eks. er der en reklame for en burgerbar/restaurant i Rødovre centeret, hvilket vel ikke kan være meningen, medmindre at de har gratis mad og åbne arrangementer, hvad de i så fald ikke skriver om."

Det kan administratorer godt gøre nu.

"hvis der var et logo, når man trækker hjemmesiden over i bogmærkesiden. (ikke vigtigt, men nice)"

Ja, det er en favicon, det burde vi også have. Jeg prøver at se om vores grafik person kan lave en til os.

Hej Drumstick,

'det hedder "en event" og "ny event".'

sorry! Det vil jeg gerne rette.

"Da jeg registrerede mit brugernavn gik der nogle minutter før jeg modtog aktiveringsmailen. Måske kan I skrive, at der går lidt tid inden folk får mailen"

God idé, det gøre vi.